lördag 19 januari 2013

Mina första steg in i tårtans värld

Hejsan!
Ja man måste ju börja någonstans och det som fick mig att verkligen börja göra tårtor var när jag ville tacka sjukhuset och min underbara barnmorska efter att min dotter föddes en tidig morgon i slutet på augusti 2012.

Ja tekniken vad det gäller spritsning går ju att diskutera men det är gjort av ren kärlek.


Och detta var min första skulptur eller vad man ska kalla det, var en ganska stor bebis gjord av en gigantisk cake ball. Detta var dock väldigt uppskattat av den underbara personalen på sjukhuset.

 Till min barnmorska som var med mig under de långa nio månaderna blev det en mindre tårta och ett små par rosa converse (mina första).

 Allt detta var ju långt ifrån perfekt men en sak var då klar och det var att detta med tårtor var riktigt jäkla roligt och jag var fast:)

 / Jonnha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar