fredag 15 mars 2013

30 år och Amour för Paris!

I fem dagar (tar tid när man har en 6 månaders att ta hand om också) har jag nu arbetat med denna tårta till en god vän som ville överraska sin älskade sambo som fyller 30.
Dem enda direktioner jag fick var gör den god och hon älskar Paris.
Så jag fick idén att jag skulle göra eiffeltornet i royal icing (glasyr om blir hård men oerhört skör och kan gå sönder av minsta beröring) och sedan göra paret som sitter vid ett fick och dricker kaffe och äter croissant.

Jag är väldigt nöjd med tårtan men om jag hade gjort den på nytt så hade jag nog gjort eiffeltornet i fondant istället. Men det var ju kul med en utmaning. Och jag är väldigt nöjd med detaljerna.
Själva tårtan är vaniljbotten, brownie-tårtbotten, vanilj glasscreme, jordgubbsfluff och spacklad är den med maräng-smörkräm och täckt är den med marsipan och fondant.
Det jag är mest nöjd med är att den är 100 % ätbar, alla dekorationer är av marsipan och fondant och byggnaderna är av rice krispies treats.

Men nog om allt här kommer en bildbomb. Jag ber om ursäkt för dem dåliga bilderna men min kamera har gått sönder så det blev sketen mobilkamera:(
Kommentera gärna vad ni tycker:)








Kärlek till alla och trevlig helg!

/ Jonnha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar