onsdag 27 mars 2013

Påsktårta på stört

Jag utmanade mig själv idag och slog vad med min man att jag på 1.5 timmar kunde göra en prinsesstårta med påsktema där allt ska vara hemmagjort.
Det skulle även vara med dekorationer och allt.
Och för att jag skulle känna pressen så skulle en nära vän till oss få den. För han var nämligen i stan och skulle åka hem till Stockholm på ca 1.5 timme.

Och jäklar vad spännande det blev. Men jajamen jag vann!!! Jag hann:)
Helt slut var jag och mina händer var darriga för jag jobbat så snabbt och var s stressad, men det är väl så man tillbringar en onsdagskväll med sin man som äntligen var ledig:)

Blev bara en bild men jag är nöjd med vad jag han på så kort tid.
Det är en prinsesstårta med vaniljbotten (recept här), rårörda jordgubbar, hemmagjord vaniljkräm (recept här) som är spacklad med grädde och täckt med gul marsipan. Dekorationerna gjorde jag av fondant/ sockermassa.


Kärlek på er!

/ Jonnha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar