tisdag 19 mars 2013

En liten tacktårta

Kom på igår att jag hade glömt lämna in några papper till vår oerhört snälla hyresvärd så jag tänkte att jag skulle baka en liten tårta som tack för att dem alltid har varit så trevliga mot oss ända sedan vi flyttade hit till lilla köping.
Och tänka sig att den oerhört trevliga Monika som jobbar där har rötter ifrån ett ställe i norr som är typ 2-3 mil ifrån vars jag växte upp. Världen är liten:)


Det är nog inte den snyggaste tårtan jag gjort men jag lovar den är god.
Det är en vaniljbotten fylld med rårörda jordgubbar och hemmagjord vaniljkräm. Sedan är den täckt med jordgubbs-smörkräm och toppad med choklad och dekorationerna är chokladmarsipan jag färgat svart.
Blomman är jätte enkel och tog mig bokstavligen 5 minuter att göra:)

Som sagt är inte tårtan snyggast men jag personligen tycker att det här ser riktigt smarrigt ut:D
Vad tycker ni?

/ Jonnha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar