måndag 18 mars 2013

Superenkel och god tårtbotten

Denna tårtbotten är väldigt god och saftig och den har endast tre ingredienser och jätte enkel att göra:)
Detta recept är för en 15 cm form och den blir ca 8-10 cm hög.

Då kör vi:)

Ingredienser:
  • 3 ägg
  • 1.2 dl socker
  • 1.2 dl mjöl
  • 1/2 tsk äkta vanilj.
Instruktioner: 

Sätt ugnen på 180 C


Vispa ägg och socker riktigt riktigt pösigt. Jag vispade i ca 17-20 minuter. Här är det bra om man har en stående mixer men självklart går det bra med vanlig handmixer:) Det gäller att vispa länge eftersom vi inte använder något bakpulver.


Vispa ner vaniljen, ch vispa så det blandas väl.
Vänd sedan ner det siktade mjölet försiktigt så att inte luften slås ur smeten.
Och häll sedan smeten i bröad eller beklädd form.

Sedan är det bara att grädda i ca 25-35 minuter. Men den är klar när du sticker kakan och stickan kommer ur ren och kanterna börjar lossna från kanterna.

Lycka till!

/ Jonnha

3 kommentarer:

  1. aslam alaykum syster. Tycker du har en jätte fin blogg mash2lah, du är duktig :)

    SvaraRadera
  2. aleikom salāmu warahmatu llahi wabarakatuh syster.
    barak allafik för din fina ord:)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar det!
    Ni muslimer gör alltid dom bästa sötgrejerna!
    Jag vill så gärna bli muslim men min kristna pappa låter inte mig:(
    De kristna som säger att man får ha vilken relgion man vill och ingen kan tvinga att inte ha! I alla fall jag älskade den! Gooood var den så mycket.

    SvaraRadera