fredag 28 juni 2013

Smaksatt hemmagjort marshmallow fluff

Något som är så erhört gott på så många vis är ju marshmallow fluff.
Men länge har ja velat få lite smak på fluffet och inte behöva använda mig av olika essenser.

Så efter att ha testat olika saker så har jag nu äntligen kommit fram till hur jag får fram en smakrik fluff med smak av olika sorters bär:)

Och det var inte så svårt heller när jag väl tänkte till lite:)

Jag använde mig av mitt vanliga recept på hemmagjort marshmallow fluff men jag ändrade lite grann.

Så här smaskigt blir det när det är färdigt:)

Recept:
  • 3 äggvitor
  • 2.3 dl vitsirap
  • 1, 5 dl bärpuree  (hallon, björnbär, jordgubb mm, du kan använda vilka bär du vill)
  • 1/4 tsk salt
  • 2.3 dl florsocker
  • ev vanilj efter smak

Intruktioner
  1. Sila bärpureen 
  2. I en kastrull så kokar du upp sirapen och bärpureen.
  3. Ställ sedan åt sidan och låt kallna.
  4. Gör sedan din marshmallow fluff på exakt samma vis som min original marshmallow fluff,
    men istället för vit sirap så häller du i din kalla bärsirap med äggvitorna.



Här har jag använt fluffet frosting på en cupcake, fett gott.
Men det är ju gott att bara äta med sked också ;)

Lycka till!

/ Jonnha

2 kommentarer:

  1. Hej Jonnha Hagenlöf Arabi jag åt en bit tårta som du hade bakat och måste säga det var en av det godaste jag har ätit =)

    SvaraRadera
  2. Men gud vad glad du gör mig:)
    Det är ju målet för mig att göra något som folk tycker om:)

    Ta hand om dig och tack igen! :)

    SvaraRadera